تعمیر لپ تاپ و تلویزیون در تهران

تعمیرات لپ تاپ و تعمیر تلویزیون در تهران یکی از خدمات ارائه شده توسط نمایندگی ها می باشد

تعمیر لپ تاپ و تلویزیون در تهران

تعمیرات لپ تاپ و تعمیر تلویزیون در تهران یکی از خدمات ارائه شده توسط نمایندگی ها می باشد

تعمیرات لپ تاپ ، تعمیرات تلویزیون برند های سونی سامسونگ الجی توشیبا اچ پی دل ایسوس صنام شارپ در تهران و اعزام کارشناس به محل برای تعمیرات تلویزیون و لپ تاپ

همه چیز در مورد بک لایت تلویزیون

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۰۳ ب.ظ

همه چیز در مورد بک لایت و خرابی آن در تلویزیون

خرابی بک لایت به یکی از ایرادهای شایع در بین عموم تلویزیون‌های ال‌سی‌‎دی و ال‌ای‌دی است و تعمیر بک لایت از موارد پر مراجعه در مجموعه تعمیرات تلویزیون در بین برندهای مختلف تبدیل شده است که در ادامه به بررسی عملکرد آن و مراحل تعمیر آن در مدل‌های مختلف پرداخته می‌شود.

بک لایت چیست؟

روش کار تلویزیون های ال سی دی و تولید تصویر به این صورت است که سیگنال تصویر در بخشهای مختلف پرداخت شده و در آخر برای نمایش به صفحه نمایش منتقل می شود اما این تصویر به تنهایی قابل دیده شدن نیست چرا که نور سفید ندارد و این نور را بخش بک لایت برای دیده شدن تصویر تولید میکند.

نور بک لایت در تکنولوژی های مختلف تلویزیون به وسیله انواع لامپ های مختلف تولید شده و از پشت به تصویر تابانده می شود و تصویر را قایل مشاهده میکند. مثال بسیار ساده ای که در توصیف نحوه عملکرد بک لایت تلویزیون میتوان به آن اشاره کرد نحوه دیدن عکس های رادیولوژی توسط پزشکان است که آن را در مقابل یک صفحه نوری سفید قرار می دهند تا اجزاء آن قایل دیدن باشد. در این روش میتواند تصویر موجود را به وسیله نور سفید قابل دیدن نمایید.

تعمیر بک لایت تلویزیون شارپ | تعمیرات تلویزیون شارپ | نمایندگی تعمیرات شارپ  | تعمیر sharp

بک لایت تلویزیون ال‌سی‌دی

نور بک لایت (نور زمینه) در تلویزیون‌های ال‌سی‌دی به وسیله لامپ‌های فلورسنت تامین می‌شود، این لامپ‌ها که به ضخامت تقریبی یک مداد و طول آن‌ها به اندازه اینچ تلویزیون است و به صورت طولی و معمولا به تعداد 12 تا 24 عدد در سایزهای مختلف در پشت صفحه نمایش تلویزیون قرار دارند، و به وسیله برد بک لایت که شامل مجموعه‌ای از چوک‌های افزاینده ولتاژ و قطعات راه‌انداز آن‌ها و همچنین مدارات محافظ و کنترل است تغذیه می‌شوند.

لامپ‌های فلورسنت و قطعاتی که برای تغذیه آن‌ها استفاده می‌شود توان تلفاتی نسبتا بالایی دارند یعنی انرژی زیادی مصرف می‌کنند که بیش‌ترین مقدار این انرژی، تلف شده و به گرما تبدیل می‌شود. توان تلفاتی بالاتر نسبت به سایر قطعات و گرمای بیشتری که در بخش بک لایت تلویزیون‌های ال‌سی‌دی ایجاد می‌شود از دلایل استهلاک بیشتر قطعات این بخش نسبت به سایر قطعات یک تلویزیون ال‌سی‌دی است.

خرابی بک لایت تلویزیون ال سی دی

یکی از مشکلات شایع در خرابی بک لایت تلویزیون های ال سی دی، قطع شدن تصویر تلویزیون است درحالی که صدا به صورت طبیعی در حال پخش است و قطع نشده.

 

ایراهای ایجاد شده در اثر خرابی بک لایت تلویزیون

قطع شدن تصویر تلویزیون درحالی که صدا دارد.

ظاهر شدن لوگوی اولیه و قطع شدن تصویر

تاریک شدن بخشی از تصویر تلویزیون

قطع و وصل شدن تصویر یا به اصطلاح چشمک زدن تصویر تلویزیون

ایجاد نقاط نورانی در تصویر

ایجاد نقاط تاریک در تصویر

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی _ هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت در تلویزیون‌های ال سی دی در برند سونی

همان‌طور که در نوشته‌های مختلف در مورد تعمیر تلویزیون سونی توضیح داده شد در تلویزیون‌های این برند از نوعی عیب‌یاب داخلی استفاده شده است که در صورت ایجاد هر نوع ایراد داخلی در بخش‌های مختلف مدارات محافظ دستگاه فعال شده و پس از قطع کارکرد طبیعی تلویزیون و بازگشت به حالت استندبای چراغ جلوی دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند و با تعداد چشمک محل ایراد و قطعاتی که ممکن است معیوب باشند را مشخص می‌کند.

سری BX مانند BX400 ، سری V مانند V550 ، سری EX مانند EX400 برخی از مدل‌هایی هستند که در برند سونی دچار ایراد در بخش بک لایت می‌شوند  و پس از روشن شدن، تلویزیون (و گاها چند دقیقه کارکرد طبیعی دستگاه) مجددا خاموش شده و چراغ استندبای 6 بار چشمک می‌زند و پس از مکث دو ثانیه‌ای مجددا 6 چشمک را تکرار می‌کند.

تاریک شدن بخشی از تصویر تلویزیون

در سایز 40 و 46 این مدل لامپ‌های بخش بک لایت در دو مدار سری با هم موازی شده‌اند که باعث می‌شود در صورت ایجاد خرابی در یکی از بخش‌ها یک نیمه از تصویر تاریک شود. به بیان ساده‌تر لامپ‌های بک لایت به دو نیمه بالا و پایین تقسیم می‌شوند و ممکن است خرابی بک لایت تلویزیون باعث خرابی و خاموشی در یکی از بخش‌ها شود در این حالت تقریبا یک سوم از تصویر تاریک می‌شود.

نظرات  (۱)

سلام 

شرمنده شما بکلایت تلویزیون صنام مدل sle3282 هم تعمیر میکنید یا برای فروش 

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.